طراحی سایت با نت لند

۱۰ راه برای افزایش سرعت و بهینه سازی وب سایت

داشتن یک وبسایت سریع که در زمان کوتاهی بارگیری میشود و به سرعت برای کاربران به نمایش در می آید یک امتیاز برای آن وبسایت به حساب می آید ، زیرا امروزه با فراگیر شدن اینترنت و افزایش وبسایت ها در هر حوضه باعث میشود که برای نگهداری کاربران سرعت سایت را افزایش دهیم تا کاربران به دلیل کندی و سرعت پایین سایتمان را ترک نکنند و این امر باعث از دست رفتن کاربران و رتبه سایت میشود

خوشبختانه ، برای جلوگیری از وقوع این مشکلات کار های زیادی میشود انجام داد تا بتوانیم سرعت سایتمان را افزایش دهیم ، در طراحی سایت های وردپرسی به لطف بهره گیری از پلتفرم محبوب وردپرس گزینه های زیادی برای بهینه سازی سایت دارند تا بتوانند سرعت سایت خود را افزایش دهند و زمان بارگیری سایت را به حداقل برسانند و از رضایت کاربران برای زمان نمایش سایت اطمینان حاصل نمایند
در این مطلب ما قصد معرفی شیوه هایی برای بهینه سازی وبسایت را داریم و راه حل هایی برای افزایش سرعت سایت را خواهیم گفت ، همچنین در پایان مواردی را که باعث کاهش سرعت سایت شده اند را متوجه خواهید شد و چگونگی رفع این مشکلات را درمیابید موارد زیادی برای رفع مشکلات سایت وجود دارد پس شروع میکنیم ?

چرا داشتن وب سایت سریع حیاتی است

چیزهای زیادی از آغاز اینترنت تغییر کرده اند. کاربران امروز انتظار بارگذاری سایت های قابل ملاحظه و سریع تری را دارند و سایت شما باید این انتظارات را برآورده کند. در حقیقت، مطمئن شدن از اینکه سایت شما سریع است و به خوبی عمل می کند، نظر کاربران و موتورهای جستجوگری همچون گوگل را نسبت به خود جلب میکند .

بزرگترین مشکل با داشتن یک وب سایت آهسته و کند  این است که کاربران شما اغلب صبر و تحمل خود را از دست می دهند و سایتتان را ترک میکنند. این مورد بار منفی بر میزان بازدهی سایت شما خواهد بود ، که نشان دهنده ضعف سایت در زمان نمایش به کاربران است و تعداد زیادی از کاربران با مواجه شدن با یک سایت کند آنرا به سرعت ترک میکنند . ۴۷ درصد از کاربران انتظار دارند که سایت ها در ۴ ثانیه یا کمتر بارگذاری شوند و ۴۰ درصد کاربران سایت ظرف مدت ۷ ثانیه بارگیری انجام نشود سایت را ترک میکنند . علاوه بر این، تاخیر تنها یک ثانیه می تواند منجر به کاهش ۷ درصدی در تبدیل شود.

این آمار میتواند درصد بالای حساسیت کاربران به سرعت سایت را نشان دهد در واقع اگر سایتی از لحاظ زیبایی و محتوای مفید هم هرچه قدر خوب باشد اما سرعت خوبی نداشته باشد میتواند کاربران خود را از دست بدهد ، و سرعت بالا و کاهش زمان لود سایت کمک فراوانی به حفظ کاربران را خواهد داشت . اگر سرعت و بهینه سازی سایت به اندازه کافی قانع کننده نباشند، باید بهینه سازی موتور جستجو سایت (SEO) را نیز در نظر بگیرید. سرعت یکی از فاکتور های مهم گوگل در مورد رتبه بندی سایت در نتایج جستجو خواهد بود  .

در نهایت، شما می خواهید از اثرات سرعت سایت خود در همه ی سیستم عامل ها آگاهی داشته باشید. از سال ۲۰۱۶، بیشتر مردم از دستگاه های تلفن همراه برای مرور اینترنت از رایانه های رومیزی استفاده می کنند. انتظار می رود تا سال ۲۰۲۰ تعداد کاربران تلفن همراه به ۵ میلیارد نفر برسد . این تقریبا دو سوم همه انسانها در این سیاره است.

شما می توانید این مسیر را دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که سایت شما به اندازه کافی سریع است تا تجارب کاربر را محترم نگه دارد. با این حال، ابتدا باید بدانید که چه دلایلی باعث شده است که سرعت صفحات سایتتان بالا باشد و این روند را ادامه دهید

چه دلایلی باعث میشود که وبسایتمان کند باشد؟

دلایل بسیاری وجود دارد که عدم رعایت آنها باعث کندی سرعت در وبسایتمان میشود ، یکی از این دلایل استفاده از فایل ها و تصاویر حجیم و بهینه نشده میباشد و به دلیل بالا بردن حجم کلی سایت ،  زمان لود و بارگیری سایت برای کاربران افزایش می یابد ، در نتیجه کاربر زمان زیاد برای مشاهده سایتتان سپری میکند و نهایتا سایت را ترک خواهد کرد .

سرعت پایین وبسایت ها لزوما فقط به خود سایت و شکل طراحی آن بستگی ندارد و دلایل مهم دیگری همچون هاست و سروری که از آن استفاده میکنند دارد ، و یک سرور بد و ضعیف میتواند به جذب کاربران  سایت آسیب رساند و در مقابل آن داشتن یک فضای میزبانی مطمئن ، باکیفیت و قدرتمند باعث میشود که یک فضای میزبانی با کیفیت داشته باشیم که نیاز هایمان را پاسخگو باشد و در صورت لزوم پشتیبانی کند و اگه درخواست ها و ترافیک سایت بالا رود با کند سایت مواجع نشویم

یکی دیگر از دلایلی که سایت شما می تواند کاهش سرعت را داشته باشد این است که آیا ترافیک بیش از حد افزایش می یابد برای سرعت سایت نیز تاثیر منفی دارد؟ بله اگر سرور محدوده ترافیکی پایین داشته باشد و بازدید کنندگان زیادی به سایت سر بزنند سرعت سایت نیز کاهش می یابد . همچنین با افزایش بازدیدکنندگان همزمان سایت مقدار استفاده از منابع سرور نیز افزایش می یابد و سایت نمیتواند به خوبی پاسخ دهد ، یکی از حملات خراب کارانه ای که بر روی سایت ها نیز انجام میشود حمله (DoS) میباشد که با سیلی از کاربران فیک باعث میشوند که سرور مشغول و سایت از کار بیوفتد .

در نهایت، کد بزرگ و ناکارآمد نیز می تواند یکی از دلایل سایت کند باشد. این مسئله به صفحاتی که بارگیری و اجرای آنها طول می کشد بیشتر است و منابع اضافی باید از درون کد های سایت حذف شوند .

چگونه سرعت فعلی سایت شما را تست کنید

اکنون که برخی از دلایل سرعت پایین بارگیری را درک می کنید، وقت آن است که سایت خود را بررسی کرده و ببینید که چقدر خوب است. بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا سایت شما از کاهش سرعت رنج می برد، این است که آن را به طور کامل و مرتب آزمایش کنید. خوشبختانه، شما می توانید از ابزارهای رایگان برای جمع آوری سریع این اطلاعات استفاده کنید.

ما دو ابزار رایگان را که می توانید برای تست سرعت سایت خود استفاده کنید معرفی می کنیم. توصیه می کنیم چندین بار این تست ها را تکرار کنید تا نتیجه دقیق تر به دست آورید. عوامل جدید می توانند روی سایت شما تأثیر بگذارند و به طور غیر منتظره آن را کاهش یا افزایش دهند، بنابراین همیشه باید بعد از تغییرات و بهینه سازی ها دوباره عملکرد و برسی های سایت را به روز کنید و نتایج آن را ببینید .

 

GTMetrix

 

GTMetrix  یکی از ابزارهای سرعت سنج رایگان است که می تواند فوق العاده مفید باشد. GTMetrix به همان شیوه به عنوان آنالیزگر وبسایت کار می کند،  همچنین دارای معیارهای عمیق تر است و حتی پیشنهادات بهینه سازی بر اساس نتایج شما ارائه می دهد.

شما می توانید یک تست را با وارد کردن URL سایت خود در صفحه اصلی و انتخاب Analyze آغاز کنید . با صرف زمان کمی را برای تکمیل آنالیز سایت میتوانید نتایج را ببینید و نسبت به نتایج آن به بهینه سازی سایت خود اقدام کنید و موارد و ارور های آن را رفع کنید و سایت خود را از همه لحاظ بهینه نمایید .

با تکمیل آنالیز وبسایت به یک صفحه ای هدایت میشوید که شامل اطلاعاتی مفیدی از نتایج برسی سایتمان خواهد بود و مواردی همچون ( امتیاز سرعت سایت ، سرعت لود سایت ، حجم کلی وبسایت و تعداد درخواست های وبسایت از سمت سرور را نمایش میدهد و بسیار موارد دیگر که هرکدام دلایل خواصی دارند ) و هر کدام از بخش ها و موارد را نسبت به روند بهینه سازی آن پیش خواهیم رفت .

بخش های مختلفی از این سایت وجود دارد که سایت شما را برسی میکند ، در تصویر زیر تعداد فایل های صفحه مورد برسی را نشان میدهد و فایل ها را برحسب حجم و زمان لودشان نمایش میدهد

۱۰ راه برای بهینه سازی وب سایت وردپرس برای سرعت

۱) داشتن فضای میزبانی خوب و باکیفیت

۲) همیشه پلاگین ها، تم ها و وردپرس خود را به روز نگه دارید

۳) Caching را برای کاهش تعداد درخواست ها انجام دهید

۴) برای به دست آوردن فایل های رسانه ای خود، از Optimize Image استفاده کنید

۵) فایل های وب سایت خود را کاهش دهید و فشرده کنید

۶) از یک شبکه تحویل محتوا (cdn) برای تهیه فایل های بزرگ سایت خود استفاده کنید

۷) فقط از تم ها و پلاگین های با کیفیت بالا استفاده کنید

۸) حذف تم ها و پلاگین های استفاده نشده

۹) پاک کردن کتابخانه رسانه های شما و ویرایش پست

۱۰) بهینه سازی پایگاه داده های خود

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *