طراحی سایت با نت لند

راهنمای تبدیل شدن به یک برنامه نویس فرانت اند در سال ۲۰۲۲

10 مهارتی که برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس فرانت اند در سال 2022 نیاز دارید

مهارت هایی که برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس فرانت اند در سال ۲۰۲۲ نیاز دارید

هر قسمت از وب سایتی که می بینید و با آن تعامل دارید توسط یک توسعه دهنده frontend ساخته شده است. اما توسعه دهنده frontend چیست و چه کاری انجام می دهد؟ بیایید عمیق‌تر به آنچه که واقعاً برای یافتن شغل به عنوان یک توسعه‌دهنده ظاهری باید بدانید، غوطه‌ور می‌شویم.در این مقاله، همه اینها و موارد دیگر را پوشش خواهیم داد.
  1. توسعه دهنده frontend چیست؟
  2. آیا توسعه دهندگان فرانت اند در سال 2022 مورد تقاضا هستند؟
  3. حقوق توسعه دهندگان فرانت اند چگونه است؟
  4. آیا توسعه دهندگان فرانت اند به مهارت های طراحی نیاز دارند؟
  5. ده مهارت توسعه دهنده فرانت اند که باید یاد بگیرید
  6. چگونه یک توسعه دهنده frontend شویم



1. توسعه دهنده frontend چیست؟

قبل از هرچیز در مورد اینکه توسعه دهنده فرانت‌اند چیست صحبت کنیم، اجازه دهید اصطلاح “frontend” را تعریف کنیم. قسمت ظاهری یا همان بخش بصری سایت که کاربر با آن در تعامل است را بخش فرانت اند آن سایت گویند. که این بخش را “ client side ” یا همان سمت کاربر یک سایت می‌نامند
فرانت اند سایت باید ساده ، باکیفیت ، بهینه و بروز باشد و در تمام مرورگرها و دستگاه های مختلف پشتیبانی شود و به درستی قابل نمایش باشد و کاربر هنگام گار با آن حس خوبی داشته باشد .
یک توسعه دهنده فرانت اند آن اجزا را با زبان هایی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت کد می کند. آنها معمولاً در یک تیم با طراحان و سایر توسعه دهندگان کار می کنند تا یک وب سایت یا برنامه وب کامل بسازند.

نقش ها و مسئولیت های توسعه دهندگان فرانت اند

توسعه دهندگان فرانت اند مسئول کدنویسی آنچه کاربران با آن تعامل دارند، هستند. به طور معمول این می تواند شامل موارد زیر باشد:
  • تجزیه و تحلیل کد
  • اشکال زدایی برنامه های کاربردی
  • تضمین یک تجربه کاربری یکپارچه
  • اجرای طرح ها
بسیاری از توسعه دهندگان فرانت اند نیز با تیمی از طراحان و توسعه دهندگان دیگر همکاری خواهند کرد . که این تیم میتواند شامل طراح ui & ux و برنامه نویسان فرانت اند یا بک اند باشد

2. آیا توسعه دهندگان فرانت اند در سال 2022 مورد تقاضا هستند؟

به دلیل کووید-19، توسعه دهندگان اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد تقاضا هستند. فناوری به حرفه ای مقاوم در برابر رکود تبدیل شده است که در آزمون رکود اقتصادی همه گیر مقاومت کرده است . مهم نیست که در جهان چه می گذرد، امروزه فناوری بخشی جدایی ناپذیر از زندگی و تجارت است.

توسعه دهندگان فرانت اند و هر کسی که دستی در ساخت یا نگهداری وب سایت ها، برنامه ها و نرم افزارها دارد، در دنیای تکنولوژی محور امروزی بسیار مهم هستند . با توجه به اداره آمار کار، انتظار می رود فرصت های شغلی برای توسعه دهندگان وب از سال 2020 تا 2030 به میزان 13 درصد افزایش یابد – بسیار سریعتر از میانگین.

3. حقوق توسعه دهندگان فرانت اند چگونه است؟

به دلیل توزیع متفاوت مهارت‌های توسعه‌دهنده فرانت‌اند، دستمزدی که آن‌ها می‌توانند دریافت کنند بسته به محل کار شما در جهان متفاوت است. حقوق و درآمد طراحان و برنامه نویسان فرانت اند بستگی به توانایی ها و مقعیت مکانی آنان متغییر است و در سایت های ایرانی آگهی دهنده از قیمت ۶ میلیون تا ۴۰ میلیون و بالاتر از آن برای متخصصان این حوزه حقوق پیشنهاده شده است که هرچه توانایی بیشتر باشد حقوق دریافتی نیز بیشتر خواهد شد
حقوق برنامه توسعه دهندگان فرانت اند در کشور های مختلف
ایالات متحده: 102,402 دلار
کانادا: 84611 دلار
بریتانیا: 53,489 پوند
آلمان: 63.325 €
هند: 3,73,555 روپیه
استرالیا: 122663 دلار

4. آیا توسعه دهندگان فرانت اند به مهارت های طراحی نیاز دارند؟

در حالی که نیازی نیست به عنوان یک توسعه دهنده فرانت اند یک طراح خارق العاده باشید، باید شایستگی اساسی در بهترین شیوه های طراحی وب داشته باشید. اکثر توسعه دهندگان فرانت اند در ارتباط با طراحان کار می کنند، بنابراین به احتمال زیاد در طول حرفه خود از پشتیبانی طراحی برخوردار خواهید بود. درست همانطور که ما به طراحان توصیه می کنیم کدنویسی را یاد بگیرند، به شما نیز توصیه می کنیم که برخی از عناصر طراحی را به عنوان بخشی از مهارت های توسعه دهنده ظاهر خود بگنجانید.

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند، اغلب از یک ترکیب طراحی استفاده می‌کنید که توسط شخص دیگری ایجاد شده است. وظیفه یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند این است که ماکت یا وایرفریم را مطابقت داده و آن‌ها را تا جایی که می‌تواند کاربردی کند.
به همین دلیل، داشتن حداقل درک از بهترین شیوه های رابط کاربری مهم است.
برای شروع کار، ما یک راهنمای ساده برای نحوه شروع طراحی UI داریم. توسعه دهندگان فرانت اند همچنین از یادگیری در مورد سلسله مراتب طراحی، تایپوگرافی، فضای خالی، تراز و طراحی ریسپانسیو سود خواهند برد.

5. ده مهارت توسعه دهنده frontend که باید یاد بگیرید

تسلط بر زبان‌های فرانت‌اند، چارچوب‌های توسعه وب و تفکر انتقادی، همگی بخش‌های ضروری توسعه‌دهنده فرانت هستند. اکثر توسعه دهندگان فرانت اند نیز به صورت تیمی کار می کنند که مهارت های نرم را نیز مورد تقاضا قرار می دهد. ما ده مهارت برتری که کارفرمایان در توسعه دهندگان فرانت اند به دنبال آن هستند را جمع آوری کرده ایم.

HTML

HTML مخفف Hypertext Markup Language است. توسط توسعه دهندگان frontend برای ایجاد پایه صفحات وب استفاده می شود.HTML می تواند برای ایجاد متن، لینک، عکس، صدا و ویدئو در یک صفحه وب استفاده شود. این که HTML از نظر فنی یک زبان برنامه نویسی است یا خیر، مسئله ای است که می تواند مطرح شود، اما اهمیت آن را کم نمی کند. یادگیری تخصصی html یک مهارت بسیار مهم در توسعه frontend است ،

CSS

مخفف دیگر CSS به معنای Cascading Style Sheets است. CSS توسط توسعه دهندگان frontend استفاده می شود تا به مرورگر بگوید چگونه موارد را در یک صفحه وب نمایش دهد. این نشان می‌دهد که صفحه چگونه باید چیده شود، فونت‌ها چه رنگ‌هایی باید باشند، تصاویر به چه شکلی نمایش داده می‌شوند و موارد دیگر.

JavaScript

جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان برنامه نویسی در جهان است. توسعه دهندگان فرانت اند از جاوا اسکریپت برای ایجاد تعاملی و پویایی صفحات وب استفاده می کنند. محبوبیت جاوا اسکریپت به قدری زیاد است که چندین سال است که در بین زبان های برنامه‌نویسی در بالاترین رتبه قرار دارد

فریم ورک ها و کتابخانه ها

فریم ورک ها و کتابخانه های توسعه وب تلفیقی از کدهایی هستند که برای استانداردسازی و ساده سازی توسعه در کنار هم قرار گرفته اند. فریم ورک ها و کتابخانه‌ها می‌توانند شامل قالب‌ها، ابزارها و سایر عملکردها باشند که باعث می‌شود توسعه‌دهندگان نیازی به شروع هر بار از ابتدا را نداشته باشند.

API ها

API مخفف Application Programming Interface است. API ها اساساً به دو برنامه اجازه می دهند تا با یکدیگر صحبت کنند. API ها در واقع یک رابط و واسط برای انتقال اطلاعات بین برنامه ها با یکدیگر هستند و در بسیاری از سایت ها و اپ ها استفاده میشوند مانند برنامه های هواشناسی و بسیاری دیگر … 

طراحی ریسپانسیو ( Responsive Design )

صفحات وب را می توان در تلفن، تبلت یا رایانه مشاهده کرد. طراحی ریسپانسیو تضمین می کند که صفحه در هر دستگاهی زیبا به نظر می رسد و با ابعاد مناسب مطابقت دارد. طراحی ریسپانسیو نیز باید در دسترس باشد و روی چندین مرورگر مختلف کار کند.

کنترول ورژن و گیت

توسعه دهندگان از کنترل نسخه برای سازماندهی پروژه ها و پیگیری تغییرات استفاده می کنند. Git سیستمی برای ردیابی و اشتراک گذاری آن تغییرات در طول توسعه است. Git برای توسعه دهندگانی که در یک تیم کار می کنند ضروری است. 

تست و عیب یابی

همه توسعه دهندگان باید بتوانند کد خود را آزمایش کنند و اشکالات را پیدا کنند. گاهی اوقات به نظر می رسد خواندن کد خط به خط برای یافتن خطا یا بازنویسی کامل بخش های کد برای اطمینان از عملکرد صحیح آنها لازم است.

توسعه سایت برای مرورگرهای مختلف

در سراسر جهان، چندین مرورگر مختلف وجود دارد که همه به یک اندازه محبوب هستند. از جمله فایرفاکس، گوگل کروم، مایکروسافت اج، اپل سافاری و اپرا هستند. توسعه متقابل مرورگر زمانی است که یک توسعه‌دهنده ظاهری یک صفحه وب را در چندین مرورگر مختلف به یک شکل ظاهر می‌کند و رفتار یکسانی را انجام می‌دهد تا هر کاربر تجربه یکسانی داشته باشد.

مهارت های نرم

اگر می‌خواهید استخدام شوید، مهارت‌های نرم مهارت‌های حیاتی توسعه‌دهنده هستند. توسعه دهندگان باید به وضوح ارتباط برقرار کنند و بدانند چگونه سؤالاتی بپرسند که به آنها کمک می کند تا در یک تیم کار کنند. کدنویسان همچنین باید حل‌کننده‌های فوق‌العاده‌ای باشند و برای زمانی که مشکلات پیش می‌آید، استراتژی‌هایی داشته باشند.

 

6. چگونه یک توسعه دهنده frontend شویم

اکنون که می‌دانید چه مهارت‌هایی لازم است، باید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید همه آنها را به دست آورید. ما یک راهنمای کامل برای چگونگی تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند ایجاد کرده‌ایم، اما در اینجا سه ​​راه وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید.
در سال‌های اخیر، اکثر کارفرمایان نیاز به مدرک‌های علوم کامپیوتر را برای مشاغل توسعه‌دهنده فرانت و کلا حوزه های مختلف برنامه نویسی و طراحی متوقف کرده‌اند، که انعطاف‌پذیری و آزادی بیشتری را برای کسانی که می‌خواهند شغل خود را تغییر دهند، ایجاد می‌کند.
یک توسعه دهنده فرانت اند باید همیشه بروز باشد و مهارت های فردی خود را تقویت کند زیرا این حرفه مدام در حال آپدیت و بهتر شدن است و با تحقیق ، تمرین ، مطالعه در سایت ها و مقالات و شرکت در دوره های آنلاین یا کلاس ها و بوت کمپ های حضوری مهارت خود را تقویت کنند

تیم نت لند یکی از بروزترین شرکت های طراحی سایت می‌باشد و در این راه مدام در حال توسعه و بروزرسانی مهارت های خود میباشد و از جمله فعالیت های ما طراحی سایت در قزوین ، آموزش طراحی سایت در قزوین ، سئو و پشتیبانی سایت است 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *